Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


De l’amor a l’Amor: el salt a la transcendència en l’obra de Joan Vinyoli i Joan Maragall

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Haidé: estudis maragallians : butlletí de l'Arxiu Joan Maragall, ISSN-e 2014-3818, Núm. 8, 2019, págs. 147-158
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      El propòsit d’aquest article és posar de manifest la influència literària de Joan Maragall en l’obra poètica de Joan Vinyoli mitjançant l’anàlisi de l’enllaç entre amor i Amor; un salt majúscul que Vinyoli arriscà en el díptic misticoamorós Llibre d’amicCants d’Abelone, poetitzant l’essencialització transcendental derivada de la intransitivització amorosa, i que Maragall plantejà, sobretot, en «El Comte Arnau», per l’assumpció de la culpa i la redempció del personatge, però també en els poemes del cicle d’«Haidé» i a Nausica.

    • English

      The aim of this paper is to show the literary influence of Joan Maragall in the poetic work of Joan Vinyoli by analyzing the link between love and Love, a capital leap that Vinyoli risked in the mystic and love diptych Llibre d’amic-Cants d’Abelone, poetizing the transcendental essencialization derived from the love intransitivation, and that Maragall raised, mainly, in El comte Arnau, for the assumption of the fault and the redemption of the character, but also in the poems of the cycle of ‘Haidé’ and in Nausica.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno