Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El Classcraft com a eina d’atenció a la diversitat i per incentivar la motivació per l’aprenentatge de les Ciències Naturals en un centre de màxima complexitat

    1. [1] Universitat Pompeu Fabra

      Universitat Pompeu Fabra

      Barcelona, España

  • Localización: REEC: Revista electrónica de enseñanza de las ciencias, ISSN-e 1579-1513, Vol. 19, Nº. 1, 2020, págs. 88-109
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      In neighborhoods like Raval there are schools, such as the INS Milà i Fontanals, where most of the students are immigrants and presents a very complex social and cultural context. These students show no interest in learning and are very discouraged. The solution proposed in this study to increase the motivational climate is a gamified lesson with Classcraft, used as a management tool in the classroom. The implementation of this work has been carried out in a 2nd ESO science class. The good behavior and active participation in class will be rewarded with points which can help fellow students and improve their qualifications. After applying Classcraft, there is a considerable increase of motivation. Although the results regarding its influence in learning are not as strong, but show some improvement. Given that Classcraft is a motivating element of almost all students, improves their academic performance, creates a good working atmosphere in the classroom and encourages cooperation among students, it is considered a good collective measure of attention to diversity.

    • català

      En barris com el Raval de Barcelona hi ha centres educatius, com l’INS Milà i Fontanals, on la major part de l’alumnat és immigrant i presenta un context social i cultural molt complex. Aquests estudiants no mostren interès per l’aprenentatge i estan molt desmotivats. La solució que es proposa en aquest estudi per augmentar el clima motivador és una unitat didàctica gamificada mitjançant el joc de rol educatiu Classcraft, que s’utilitza com a eina de gestió de l’aula. L’aplicació d’aquesta unitat didàctica s’ha dut a terme a les classes de ciències de 2n d’ESO. Els bons comportaments i la participació activa a classe seran recompensats amb punts amb els quals els estudiants podran ajudar als companys i millorar la seva qualificació. Després d’aplicar el Classcraft, s’observa un augment considerable de la motivació. Tot i que els resultats referents a la seva influència en l’aprenentatge no són tan contundents, també indiquen una certa millora. Tenint en compte que el Classcraft és un element motivador de gairebé tot l’alumnat, que millora el seu rendiment acadèmic, crea un bon ambient de treball a l’aula i incentiva la cooperació entre els estudiants, es considera una bona mesura col·lectiva d’atenció a la diversitat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno