Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Reorganització del servei d’urgències al Consorci Sanitari del Garraf: Incrementar el valor del procés

Rosa M. Simón, Francisca Flores, Javier Donaire, Jaume Prat, Margarita Charlez, Josep Lluís Ibáñez

  • El canvi en l’organització del servei d’urgències de l’Hospital Residència Sant Camil del Consorci Sanitari del Garraf, orientant-lo a les necessitats dels pacients, ha permès deixar de banda el paradigma “sempre ho hem fet així” per introduir canvis que han fet possible minimitzar l’acumulació de pacients, sobretot en hores de màxima afluència.

    Entendre els circuits de l’àrea d’urgències en funció del que el pacient necessita facilita establir fluxos diferenciats de pacients. Organitzar les necessitats d’atenció dels pacients només basant-se en el nivell de triatge suposa una dificultat ja que alguns pacients, als quals es pot resoldre el seu problema de salut amb certa rapidesa, en moltes ocasions han d’esperar llargs períodes de temps.

    Orientar l’organització a partir de les necessitats del pacient inclou prioritzar i classificar el motiu de la urgència i, a més, el flux del pacient per a rebre l’atenció. D’aquesta manera determinem també si un pacient és “ràpid”, és a dir, necessita actuacions puntuals per resoldre el seu problema de salut, o “lent”, com els pacients que necessiten proves diagnòstiques que consumeixen més temps o que necessiten períodes d’observació després de la instauració del tractament.

    Amb aquesta mesura hem disminuït notablement el temps d’espera i el temps d’estada, i s’ha incrementat la satisfacció dels usuaris.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus