Barcelona, España
L’atenció a pacients amb malaltia crònica avançada i en situació de fnal de vida, en increment constant, representa un repte per als professionals i el sistema sanitari. Tot i que Catalunya està dotada de recursos i molta expertesa, l’efciència en la coordinació i continuïtat assistencials sovint és millorable. En el cas de gestió que presentem, la integració de dos equips d’atenció domiciliària a pacients amb malaltia crònica avançada que operen en territoris adjacents, i que prèviament actuaven de forma independent, ha permès incrementar l’accessibilitat i la cobertura horària fns a 12 hores, 5 dies a la setmana a més del dissabte, a partir d’un horari inicial consolidat tipus ofcina (matins de 5 dies). L’objectiu era millorar l’atenció i evitar un excés de trasllats dels pacients a recursos d’aguts. El canvi s’ha produït amb el consens dels professionals implicats i no ha comportat cap increment de despesa. S’ha realitzat una avaluació qualitativa i quantitativa, que encoratja a continuar l’experiència.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados