Jorge Daniel Cáceres Ortiz, Fidel Cubillas Quintana, Yordany Meneses Romero
En los momentos actuales constituye una preocupación la atención y seguimiento a los egresados de la facultad de Ciencias Pedagógicas, con énfasis en el sector rural. Se presentan los resultados, sustentados los postulados socio-histórico-culturales de Vigotski, donde se revela al hombre como centro de la actividad, además se particulariza en la actividad de dirección y en la actividad profesional de dirección. Para penetrar en este campo del saber fueron empleados como métodos del nivel empírico: observación pedagógica, prueba pedagógica, encuesta, pre-experimento y el análisis de documentos, del nivel teórico se utilizaron el análisis y síntesis, histórico y lógico, sistémico e inductivo y deductivo. La implementación en la práctica escolar ocurre en la provincia de Sancti Spíritus, donde se lograron los resultados esperados.
At the present time is a concern and follow-up care to graduates of universities, in particular those of the Faculty of Educational Sciences, with emphasis on the rural sector. In the paper the results of a completed investigation are presented, aimed wing teacher training for the rural sector. It is based on the socio-historical-cultural postulates of Vigotski, where it is revealed to man as the center of activity, and is particularized in the activity of direction and professional management activity. To enter this field of knowledge were employed as methods of empirical level: pedagogical observation, educational testing, the survey, the pre-experiment and analysis of documents, the theoretical analysis and synthesis, the historical and logical were used, systemic and inductive and deductive. The implementation in school practice occurs in the province of Sancti Spiritus, where they found that under favorable conditions the expected results were achieved.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados