Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Màrqueting de turisme temàtic: El parc d’atraccions com a eina comunicativa de captació de turistes

Gloria Jiménez Marín

  • Des de ja fa uns anys, el turisme, nacional i internacional, s’ha sumit en un període de canvis constants impulsats per una sèrie de factors directament relacionats, alhora que també s’ha vist afectat per factors externs i no tan connexos. I és que, «encara que durant els últims anys el turisme ha aconseguit mantenir-se en l’àmbit mundial com un sector amb una dinàmica expansiva important» (Fuertes i Molina, 2000, p. 37), el cert és que amb la crisi econòmica actual, les estratègies per aconseguir clients per a aquest tipus de producte turístic no han tingut més remei que innovar, sorprendre o, almenys, buscar noves vies per arribar al seu target per contrarestar l’aparició de noves destinacions turístiques així com la modificació dels desitjos dels visitants. D’aquesta manera, es pretén dirigir el model turístic tradicional cap a uns «paràmetres socioculturals i mediambientals més afins amb les exigències actuals del mercat nacional i internacional» (Fuertes i Molina, 2000, p. 38). És en aquest escenari on s’enquadra la construcció a Espanya de l’oferta actual de parcs d’atraccions temàtics que impliquen un augment de l’oferta recreativa i de l’oci així com un instrument de reactivació econòmica de la zona on s’instal·len: Andalusia, Catalunya, la Comunitat de Madrid i la Comunitat Valenciana. Com qualsevol altre, en l’economia de mercat actual, aquest producte, el parc, es comercialitza sobre la base de les mateixes variables que qualsevol altre bé o servei: des d’un raspall de dents a una estada a un parador o casa rural, els parcs d’atraccions també han de seguir la variable producte, la variable preu, la variable distribució i la variable comunicació que formen el màrqueting mix. En aquest capítol farem un recorregut per l’oferta turística pel que fa a parcs d’atraccions a Espanya analitzant les diferents variables del màrqueting mix i fent especial èmfasi en la variable comunicació. I més concretament en les campanyes publicitàries i estratègies creatives utilitzades pels diferents parcs per atraure el seu target.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus