Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La seguretat com a marca de promoció de destinacions turístiques

Marta Pérez García

  • En un mercat turístic canviant i creixentment competitiu, l’aposta per la qualitat és una estratègia necessària per poder competir amb les destinacions emergents i la seva política de preus baixos. Certament, els mercats alternatius s’han multiplicat i es corre el risc d’esgotar el model de sol i platja. L’alarma s’ha disparat davant la necessitat urgent de singularitzar l’oferta, i aquesta necessitat de singularització, que defineix i caracteritza al model postfordista, es converteix en la taula de salvació del model denominat de masses o fordista, vigent i coexistent en l’oferta turística global.1 En el model postfordista el turista està més ben informat, és un consumidor qualificat i més exigent, amb necessitats específiques que el singularitzen. El concepte de qualitat resumiria aquest grau d’exigència, que també es concreta en la demanda de seguretat. Qualitat i seguretat es converteixen en un binomi essencial per entendre la nova política turística i s’ha de reflectir en el dret que l’acompanya, per convertir-se en pressupost de tota acció pública i privada.En absència d’un règim jurídic sobre seguretat turística, són necessàries iniciatives públiques, que participades a tots els àmbits (europeu, estatal, autonòmic i local), promoguin eines de planificació de la seguretat vinculada a la qualitat en destinacions. La creació d’estàndards de seguretat, la creació d’eines i sistemes d’avaluació i certificació, a través de l’obtenció de segells i marques de seguretat, es convertiran en eines poderoses per al desenvolupament del turisme en clau de seguretat. En aquest capítol es tractarà el paper del dret en la política de qualitat actual, la vinculació necessària entre el concepte de qualitat i la seguretat i el seu reflex normatiu, la necessitat de construcció del concepte de seguretat turística, diferent del concepte bàsic de seguretat que coneixem, la seva implicació en les polítiques de qualitat futures i el seu paper en la promoció de destinacions a través de la creació de marques i segells que singularitzin la destinació a partir de la seguretat i la necessitat de crear uns estàndards de seguretat turística adequats a les necessitats imperants per oferir més garantia i satisfacció al turista i als seus béns.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus