Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Emprendre com a estil de vida: L’actitud en les dinàmiques laborals de treballadors del fitness i de l’entreteniment infantil (Córdoba, Argentina)

  • Autores: María Inés Landa, Gustavo Blázquez, Cecilia Castro
  • Localización: Debats: Revista de cultura, poder i societat, ISSN-e 2530-3074, ISSN 0212-0585, Vol. 133, Nº 1, 2019, págs. 27-45
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En el marc de les nostres investigacions, la figura de l’emprenedor i les modulacions d’aquesta emergien com a significant rellevant en les enunciacions dels agents entrevistats i en el material textual i digital que circula pels espais de recreació i entreteniment rellevats. Per això, aquest article aprofundeix en les operatòries d’aquest estil de vida particular per mitjà d’una anàlisi de les performances i les pràctiques dels propietaris i treballadors de sales d’entreteniment infantil i gimnasos de fitness. Així doncs, en la introducció, s’ofereix una contextualització espaciotemporal de l’escenari polític i econòmic en què es desenvolupen els serveis que van constituir els nostres casos d’estudi. A continuació, presenta algunes trames conceptuals que atribuïm a l’estil emprenedor i desenvolupa les dinàmiques culturals i històriques per mitjà de les quals aquestes emprenedories es van configurar com a espais —per al cultiu del cos i l’alegria— d’un públic identificat amb la classe mitjana argentina. L’enfocament va privilegiar les regularitats que emergien de la posada en relació d’ambdós casos; no obstant això, també destaca les particularitats que feien als ordres simbòlics de cada dispositiu cultural. En les semblances i les diferències, els casos analitzats van permetre observar com es formava un exèrcit d’emprenedors quotidians virtuosos, generalment joves, que havien de tenir actitud i fer servir tota la creativitat per a cultivar un estil de vida a l’encalç de la seua reproducció econòmica i social. Emprendre com a estil de vida comportava tenir actitud.

    • English

      T. Entrepreneurial lifestyle: The role attitude plays in the labour dynamics of fitness and children’s entertainment workers (Córdoba, Argentina).

      Within the framework of our research, the entrepreneur and variations on this concept emerged as a meaningful theme in agents’ statements, and in the textual-digital material circulated in the recreation and entertainment spaces we surveyed. That is why this paper delves into the actions of the lifestyle through an analysis of the performances and practices of owners and workers in children’s party venues, and in fitness gyms. The paper’s introduction offers a spatio-temporal contextualisation of the political and economic scenario in which the services covered by our case studies were supplied. We go on to present some conceptual plots that we attribute to the entrepreneurial lifestyle and then proceed to examine the cultural and historical dynamics through which these businesses were set up as places for cultivating both bodily well-being and joyfulness — things with which part of Argentina’s middle class identifies.

      While our approach stresses emerging patterns linking both cases, it also highlights the special factors shaping the symbolic features of each cultural facility. The similarities and differences found between the two cases revealed how a host of entrepreneurs (usually young people) is spawned. These youngsters need certain attitudes and creative skills so that they can pursue their social and financial goals. Entrepreneurship as a lifestyle presupposes certain attitudes.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno