Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L'ensenyament de la sintaxi atenent les intel·ligències múltiples

    1. [1] Universitat de les Illes Balears

      Universitat de les Illes Balears

      Palma de Mallorca, España

  • Localización: ReGroc: revista de gramática orientada a las competencias, ISSN-e 2565-0394, Vol. 2, Nº. 1, 2019 (Ejemplar dedicado a: Gramàtica Orientada a les Competències), págs. 117-136
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Operating from the assumption that there needs to be a new approach to the teaching of syntax within secondary education, this article aims to redefine its study and introduce the application of the Multiple Intelligences theory by Howard Gardner. Along with a theoretical framework, we suggest a didactic sequence for the subject of Catalan language, addressed to fourth-year pupils of Compulsory Secondary Education (ESO) in the Balearic Islands. With this, we intend to demonstrate the plausibility of making adjustments to the current teaching of syntax through metalinguistic awareness that goes hand-in-hand with the new communicative approach (CLT) established in the language and literature national curriculum.

    • català

      Partint del pressupòsit que cal atorgar un nou enfocament a l’ensenyament de la sintaxi dins l’ESO, aquest article proposa redefinir-ne l’estudi i aplicar-hi la teoria de les intel·ligències múltiples de Howard Gardner.A més de presentar un marc teòric, oferim una seqüència didàctica per al’assignatura de Llengua catalana adreçada a alumnes de quart d’ESO de les Illes Balears, amb la qual volem demostrar que és possible introduir canvis perquè l’ensenyament de la sintaxi vagi en consonància amb el nou enfocament comunicatiu que el currículum oficial estableix per a les assignatures de llengua i literatura, a través de la reflexió metalingüística.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno