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Resumen de Dreams Deferred, Translated: Radwa Ashour and Langston Hughes

Michelle Hartman

  • español

    Este artículo parte del proyecto de traducción al inglés de las memorias de Radwa Ashour, The Journey: An Egyptian Woman Student’s Memoirs in America [Al-Rihla Ayyam Talibah Misriyah fi Amrika], para explorar diferentes cuestiones clave en la traducción del árabe al inglés. En él se analizan las formas en que los elementos literarios del texto —su arte y expresión poética— se traducen entre ambos idiomas en relación y en diálogo con sus elementos sociales y políticos. El ejemplo concreto que se emplea para ello es la inclusión de Ashour de su propia traducción del ya icónico poema de Langston Hughes, «Harlem (2)» (más conocido como «A Dream Deferred») en el texto original. El artículo explora cómo Ashour presenta el poema a sus lectores en lengua árabe como ejemplo representativo de la poesía negra estadounidense. El objetivo principal de este artículo es analizar y presentar propuestas para la traducción de un texto con un explícito tono político y un alto contenido poético.

  • English

    This article uses the project of translating into English Radwa Ashour’s memoir, The Journey: An Egyptian Woman Student’s Memoirs in America [Al-Rihla Ayyam Talibah Misriyah fi Amrika], to explore a number of crucial questions in Arabic-English translation. It works through the ways in which the literary elements of the text—its poetics and poetic expression—are translated between the two languages, in relation to and in conversation with its social and political elements. The specific example used is Ashour’s inclusion of her own translation of Langston Hughes’s now iconic poem «Harlem (2)» (better known as «A Dream Deferred») in the original text. The article explores how Ashour presents this poem to her Arabic readership, as a representative of Black American poetry. This article’s primary intervention is to analyze and formulate suggestions for translating a text that is explicitly political and highly poetic.


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