Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Fem el que diem que fem?: Aula de ciències amb perspectiva de gènere

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, ISSN-e 1699-6712, Nº. 39, 2020 (Ejemplar dedicado a: Gener), págs. 22-28
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Do we do what we say we do?: Science classroom with a gender perspective
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      La desigualtat de gènere a les ciències, tant a les aules com a l’ocupació és un tema que actualment,se’n comença a parlar més i cada cop es veu més la necessitat de fer un canvi. Partint d’una societatandrocèntrica, on la dona ha estat (o està) exclosa, on l’educació està basada en un model masculí i lesviolències de gènere es continuen perpetuant a l’aula, en aquest treball s’analitzen diverses entrevistes adiferents docents per observar la perspectiva que tenen respecte el gènere i com s’ha de treballar a l’aula. Enl’anàlisi s’ha pogut veure la importància que se li dóna des de les aules de ciències al llenguatge i materialinclusiu, a la necessitat de buscar referents dones, per altra banda, s’ha observat, també, la necessitat deformació del professorat i la poca relació que hi ha entre el discurs del professorat i com ho apliquen desprésa l’aula.

    • English

      Gender inequality in science, both in classrooms and in the employment field, is a subject that is currently getting in the spotlight, showing that change needs to be done. Starting from an androcentric society, where women have been (or are) excluded, where education is based on a male model and gender violence are still perpetuated in the classrooms, this paper analyzes several interviews with different teachers to observe their take on gender perspective and how it should be treated in the classrooms. This study shows the importance given in science classrooms to inclusive language and material, as well as to the need to look for female referents. On the other hand, it has been perceived that the teaching staff needs training and that there is a poor relationship between their beliefs and how they later implement them in the classroom


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno