Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Lleis dels gasos i submarinisme: proposta didàctica per a l’estudi de la Llei de Boyle-Mariotte a partir de la investigació i l’aplicació al submarinisme

    1. [1] IES Lluís Simarro Lacabra (Xàtiva)
  • Localización: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, ISSN-e 1699-6712, Nº. 39, 2020 (Ejemplar dedicado a: Gener), págs. 15-21
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Gas laws and scuba diving: didactic proposal for the study of Boyle-Mariotte’s law based on research and applied to scuba diving
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Les lleis dels gasos ideals són un contingut bàsic de l’assignatura de Física i Química en l’ESO i que, pel seu caràcter experimental, poden ser un bon punt de partida per desenvolupar una pràctica investigadora dins del marc del model cinètic-molecular. D’altra banda, les activitats d’indagació així com de les d’aplicació a diferents contextos han estat àmpliament estudiades en l’àmbit de la didàctica de les ciències amb la finalitat de millorar l’interès i l’aprenentatge de la Física i Química per parts dels alumnes. El seu desenvolupament pot ser complex i per això, en aquest article, es pretén exemplificar aquesta metodologia amb una seqüència didàctica basada en dos grans eixos: 1) Una pràctica investigadora sobre la relació entre la pressió i el volum dels gasos que s’estructura en 6 etapes, on l’última d’elles serà l’elaboració d’un pòster científic; i 2) Una activitat d’aplicació de les conclusions obtingudes a fenòmens que tenen lloc fora de l’àmbit escolar com és, en aquest cas, el submarinisme. Per dur a terme aquesta tasca es farà un breu resum de les aportacions que la didàctica de les ciències fa al respecte, es detallarà les accions a desenvolupar en cada etapa de la seqüència didàctica i es facilitaran diferents recursos per a la seua aplicació. 

    • English

      Ideal gases’ laws are essential content within the subjects of Physics and Chemistry in Compulsory Secondary Education. Particularly, since its experimental nature makes them a good starting point to develop a research activity in the framework of the kinetic molecular model. In addition, research and application activities have been extensively studied in the field of science education, to improve the students’ learning of Physics and Chemistry. However, its development can be complicated; for this reason, this article intends to exemplify this methodology with a teaching sequence formed by 2 blocks: 1) A research activity about the relationship between pressure and volume in gases structured in six stages, the last one being the creation of a scientific poster; and 2) An activity to apply the conclusions obtained from phenomenon that take place outside the school such as scuba diving. To do so, a brief summary of science education contributions to research will be explained, actions to be developed at each stage will be detailed and resources for its applications will be provided.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno