Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L'estructuració de les audiènces a través del format cultural de la televisió

  • Autores: Jordi Farré i Coma
  • Localización: Anàlisi: Quaderns de comunicació i cultura, ISSN-e 2340-5236, ISSN 0211-2175, Nº 23, 1999, págs. 171-187
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • L'estudi de qualsevol relació interactiva i simbiòtica presenta una complexitat extrema. El seu caràcter processual i dinàmic en fa díficil l'anàlisi dialèctica sense caure en l'esbiaixament. L'intricat audiències-televisió mostra exemplarment aquesta segmentació i p a rcialització en les seves formes de coneixement. Per tal d'avançar en una reconceptualització sintètica de les audiències de televisió, es proposa l'aplicació de la lògica estru cturacionista, manllevada de Giddens, la qual atorga prioritat ontològica a l'agència social. A continuació es retraten les apories emergents en el model dominant sobre audiències ( Ratings Analysis) i en la seva contrapartida crítica més radical (Reception Analysis). A l'últim, s'introdueix en consonància amb l'anàlisi estructuracionista la teoria de la mediació a través dels formats d'Altheide i Sn ow la qual pot manifestar-se com a punt d'intermediació entre les audiències i la televisió amb unes potencialitats inexplorades ve r s una reformulació teòrica realista i crítica.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno