Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La geografia a la Universitat Autònoma de Barcelona: un projecte d’Enric Lluch (II)

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Documents d'anàlisi geogràfica, ISSN-e 2014-4512, ISSN 0212-1573, Vol. 66, Nº 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Tendències migratòries de les grans ciutats espanyoles), págs. 3-23
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • La géographie à l’Universitat Autònoma de Barcelona: un projet d’Enric Lluch (II)
    • Geography at the Universitat Autònoma de Barcelona: A project of Enric Lluch (II)
    • La geografía en la Universitat Autònoma de Barcelona: un proyecto de Enric Lluch (II)
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Se ha cumplido medio siglo de enseñanza de la geografía en la UAB (de 1969 a 2019). En el presente artículo se explican sus primeros veinte años hasta completar el desarrollo de la Ley de reforma universitaria (LRU) en nuestra universidad y se da a conocer cuál era el equipo académico que acompañó a Enric Lluch (1928-2012) en esta experiencia. Se introduce la geografía que recogía los enfoques innovadores que llegaban principalmente de Francia, de los países anglosajones y de Italia, y se muestra la formación docente e investigadora del profesorado, así como el desarrollo de las herramientas científicas que han hecho posible el asentamiento de la geografía en la UAB. Básicamente, se trata de contar la investigación, los contactos internacionales, los laboratorios y la revista Documents d’Anàlisi Geogràfica, entre otros aspectos. En las conclusiones se valora el esfuerzo colectivo que ha hecho posible que este proceso haya continuado con éxito, tanto en Bellaterra como en Girona.

    • català

      S’ha complert mig segle d’ensenyament de la geografia a la UAB (de 1969 a 2019). Al present article se n’hi expliquen els primers vint anys, fins a completar el desenvolupament de la Llei de reforma universitària (LRU) a la nostra universitat, i s’hi dona a conèixer quin era l’equip acadèmic que va acompanyar Enric Lluch (1928-2012) en aquesta experiència. També s’hi introdueix la geografia que recollia els enfocaments innovadors que arribaven principalment de França, dels països anglosaxons i d’Itàlia, i s’hi mostra la formació docent i investigadora del professorat, a més del desenvolupament de les eines científiques que han fet possible l’assentament de la geografia a la UAB. Bàsicament, es tracta d’explicar-hi la recerca, els contactes internacionals, els laboratoris i la revista Documents d’Anàlisi Geogràfica, entre d’altres qüestions. A les conclusions s’hi valora l’esforç col·lectiu que ha fet possible que aquest procés hagi continuat amb èxit, tant a Bellaterra com a Girona.

    • English

      Geography has been taught at the Autonomous University of Barcelona (UAB) for 50 years (1969-2019). This paper explores the first 20 years of geography until the entry into force of the University Reform Law (LRU) at the UAB and the academic team that accompanied Enric Lluch (1928-2012) in this experience. The introduction of geography based on innovative approaches coming mainly from France, English-speaking countries and Italy is discussed. In this second part we also describe the teaching and research training of teachers, and the development of scientific tools that have made the establishment of geography in the UAB possible: basically, research, international contacts, laboratories and the Documents d’Anàlisi Geogràfica journal, among others. To conclude, the collective effort that has contributed to the success of this process both in Bellaterra and in Girona is examined.

    • français

      Cinquante ans d’enseignement de la Géographie à l’UAB (1969 à 2019) viennent d’être célébrés. Les 20 premières années sont présentées, jusqu’à l’achèvement du développement de la loi sur la réforme de l’université (LRU) à l’UAB, ainsi que l’équipe académique qui a accompagné Enric Lluch (1928-2012) dans cette expérience. On a introduit la géographie qui a rassemblé les approches novatrices venues principalement de la France, des pays anglo-saxons et de l’Italie. Dans cette deuxième partie, nous expliquons la formation des enseignants en matière d’enseignement et de recherche, ainsi que le développement des outils scientifiques qui ont permis l’établissement de la géographie à l’UAB. Il s’agit essentiellement de recherche, de contacts internationaux, de laboratoires et du journal Documents d’Anàlisi Geogràfica, entre autres. Dans les conclusions, l’effort collectif qui a permis à ce processus de se poursuivre avec succès, à Bellaterra comme à Girona, est valorisé.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno