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Resumen de Besides Christianity and Commentary: Techniques of the Self, Self-writing, and Genealogy of the Modern Subject

Maureen Kelly

  • español

    A lo largo de este trabajo se leerán los ejemplos y referencias al cristianismo que encontramos en el texto de Foucault de 1983 “La escritura de sí” a través de la comparación que este hace entre las técnicas de sí grecorromanas y las cristianas. Sostendremos que la comparación entre ambas se conecta al persistente interés de Foucault por la genealogía del sujeto moderno, en particular por la invención cristiana de la “hermenéutica de sí”, y a que el contraste entre las prácticas grecorromanas y las cristianas ilustra dos modelos alternativos de existencia que se mantienen en las formas de subjetividad modernas. Sobre estas bases, los ejemplos grecorromanos ilustran la posibilidad conceptual de una alternativa a la hermenéutica de sí. Por último, se comparará un texto de escritura del yo del siglo XX —el Roland Barthes por Roland Barthes— con los casos grecorromanos presentes en “La escritura de sí” como ejemplos de escritura del yo que ilustran el contraste entre las tradiciones grecorromana y cristiana de la hermenéutica de sí.

  • English

    In this piece, I read Foucault’s text “Self Writing” through the lens of technologies of the self. A late addition to the conceptual framework of Foucault’s project, technologies of the self highlight the way in which the subject can transform him/herself, which adds a new component to the analytic of the formation of subjectivity and the genealogy of the modern subject. In Foucault’s discussion of self-writing, techniques of the self illustrate the nature of the distinction between Greco-Roman and Christian practices, the stakes of the distinction in the work of a genealogy of the modern subject, and the way in which writing as a practice functioned across its historical shifts. I highlight two movements to read Foucault’s comparison of Greco-Roman and Christian writing practices: the development of the techniques, and the development of their ethical values. In particular, I suggest the Christian invention of self-renunciation and self-hermeneutics is a crucial distinction in these techniques. In the end, I move to return to literature in the modern context, even despite its inheritance of these techniques, to consider a case in which the text can illustrate other modes of relation to oneself and, as a critical-political movement, expand the conceptual possibilities of modes of being.  


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