The study of body gesture and the participatory construction of the movements of the ‘old’ argentine milongueros is hampered by the fact that their protagonists are no longer alive. This work investigates both themes in an indirect way, conducting a semi-directed interview with the relevant teacher and dancer Graciela González, who since the 80's had as master and was dance partner of Norberto 'Pupi' Castello, one of the myths of the milonga 'porteña'. Gonzalez describes some of the lesser known gestural and intentional characteristics of these ‘old’ milongueros, and esplains how some of these characteristics have been lost as a result of generational changes and the speed of communications brought about by social networks.
El estudio del gesto corporal y la construcción participativa de los movimientos de los ‘viejos’ milongueros argentinos se ve obstaculizado por el hecho de que sus protagonistas ya no están vivos. Este trabajo investiga ambos temas de manera indirecta, realizando una entrevista semidirigida con la maestra y bailarina Graciela González, quien desde los años 80 tuvo como maestro y fue pareja de baile de Norberto 'Pupi' Castello, uno de los mitos de la milonga 'porteña'. González describe algunas de las características gestuales e intencionales menos conocidas de estos ‘viejos’ milongueros, y explica cómo algunas de estas características se han perdido como resultado de los cambios generacionales y la velocidad de las comunicaciones generadas por las redes sociales.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados