Vigo, España
O traballo que se presenta a continuación aborda a socialización bilingüe infantil nunha aula de Educación Infantil na cidade galega de Vigo, zona maioritariamente castelán-falante; os nenos, un total de vinte cinco, reciben nesta clase un gran input en lingua galega, código base empregado pola mestra, con alternancias en castelán. Neste artigo centrarémonos nun grupo de secuencias conversacionais que teñen lugar durante unha das rutinas máis importantes da xornada escolar, coñecida como Tempo de asemblea; a importancia deste espazo reside en que as tarefas de alfabetización e organización do resto da xornada teñen lugar neste tempo. Dentro destas tarefas atopamos unha serie de interaccións catalogadas como chamadas de atención da mestra cara aos nenos e é nesas secuencias conversacionais nas que fixamos a nosa atención. O principal obxectivo do traballo consiste en analizar as ditas secuencias e comprobar os distintos usos que delas fai a mestra, que funcións lles outorga en relación coas diferentes situacións vividas na aula. A principal conclusión á que chegamos despois da análise realizada é que existe unha diminución deste tipo de interaccións debido á evolución positiva no comportamento dos nenos: estes van crecendo e interiorizando máis correctamente as pautas de comportamento que esixe cada momento da xornada escolar, concretamente este Tempo de asemblea.
This paper refers on bilingual child socialization in a classroom of early childhood education in the city of Vigo (Galicia), mainly a Spanish-speaking area; the 25 children in this classroom receive a great input in Galician language, the basic code used by the teacher, with code switching to Spanish. This article is focus on a group of conversational sequences that take place during one of the most important routines of the school day, known as Tempo de asemblea; the importance of this session lies in the literacy and organization tasks conducted during it. Among these tasks, this paper concentrates on a series of interactions named calls to attention from the teacher to the children. The aim of this paper is to analyse those sequences and check the different uses the teacher made of them, what functions she attributes them depending on the different situations arising during the school day. The results point out there is a decrease in this type of interaction due to the positive evolution in the children’s behaviour: they grow up, and they learn how to internalize the behavioural patterns required at every moment of the school day, specifically during this Tempo de asemblea.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados