Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


A educación literaria: unha proposta lectora

    1. [1] Universidad Complutense de Madrid

      Universidad Complutense de Madrid

      Madrid, España

  • Localización: Madrygal: Revista de estudios gallegos, ISSN 1138-9664, Nº 22, 2019, págs. 123-134
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Literary Education: a Reading Proposal
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      A educación literaria é un dos bloques que estruturan o currículo educativo da materia de Lingua Galega e Literatura, no que se contempla un dobre obxectivo: por un lado, o achegamento á historia, ás obras e ás figuras literarias máis salientables; e, por outro, o propósito de acadar lectores e lectoras competentes que continúen, posteriormente, a súa formación lectora. Non obstante, a observación de diferentes programacións educativas, nas que cada docente indica o tratamento da lectura nas aulas, constata que na maioría dos casos soamente se perpetúa o enfoque historicista, e non propicia a querenza pola lectura e a formación de alumnos-lectores. Así, o obxectivo deste traballo consiste en ofrecer unha alternativa metodolóxica que permita incorporar a lectura na aula de maneira diferente a como se vén realizando con frecuencia nos centros educativos. Neste sentido, a través da metodoloxía da constelación literaria, elaborouse unha proposta lectora anual para o alumnado de 2º da ESO da materia de Lingua Galega e Literatura, co propósito de responder ás necesidades dunha debida formación literaria, na que o alumnado desenvolva non só os contidos e as competencias indicadas no currículo, senón tamén potencie o hábito lector e unha adecuada competencia lecto-literaria.

    • English

      Literary education is one of the blocks that structure the education curriculum of the subject Galician Language and Literature, in which a double objective is contemplated: on the one hand, the approach to history, works and the most salient literary figures; and, on the other hand, the purpose of reaching competent readers who will continue their reading training. However, the observation of different educational programs, in which each teacher indicates the treatment of reading in classrooms, states that in most cases only the historicist approach is perpetuated, and does not encourage a taste for reading and student-reader training. Thus, the objective of this work is to offer a methodological alternative that allows to incorporate reading in the classroom in a different way to how it has been done frequently in educational centers. In this sense, through the methodology of the literary constellation, an annual reading proposal has been prepared for students of 2nd ESO in the subject of Lingua Galician Literature, with the purpose of responding to the needs of a proper training literary, in which the students develop not only the contents and the competences indicated in the curriculum, but also enhance the reading habit and an adequate literary-literary competence.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno