Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El Nou paper de la televisió pública a Europa occidental: reptes i perspectives

Jay G. Blumler, Wolfgang Hoffmann-Riem

  • català

    Les televisions públiques de tota l'Europa occidental s'enfronten al formidable repte de redefinir el seu paper per l'aparició d'economies de radiodifusió mixta multicanal. El model que els autors proposen es basa en: a) complementar la televisió comercial; b) la qualitat de les prioritats de programació, i c) el caràcter social de la radiodifusió pública, que comporta una important funció cultural, política i social. En preguntar-se si aquest model és viable, els autors conclouen que depèn de com la televisió pública se'n surti a l'hora de competir amb la televisió comercial per a configurar les expectatives de programació dels televidents. Donen raons de per què es pot aconseguir i, d'aquesta manera, servir de model a altres democràcies, alhora que s'adonen que la televisió comercial tota sola cada vegada satisfà menys les necessitats de comunicació d'una societat.

  • English

    Due to the emergence of mixed broadcasting economies in multichannel conditions, public television throughout Western Europe faces a formidable challenge of role redefinition. The authors’ proposed approach to this is based on: (a) a competitive complementarity with commercial television; (b) a qualitative sense of programming priorities; and (c) the social character of public broadcasting which entails major cultural, political, and social functions.

    Asking whether such a recipe is viable, the authors conclude that it depends on how public television fares in its competition with commercial television to shape viewers’ expectations of programming. They give reasons why this can be waged successfully, thus serving as a model for other democracies, as they increasingly realize that commercial television alone cannot satisfy a society’s communication needs.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus