Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Imatges, el quilòmetre zero d'Irene Polo

Sergi Doria

  • català

    Irene Polo i Roig (1909-1942) va iniciar-se com a reportera als setmanaris Mirador i Imatges, i fou en el setmanari de la llibreria Catalònia on va experimentar les modalitats més innovadores del periodisme dels anys trenta.

    Imatges va esdevenir el «tub d'assaig» d'una generació que apostava pel dinamisme del reportatge, l'entrevista sobtada, la «nova objectivitat» fotogràfica, la representació cinematogràfica i un ritme sincopat, deutor de la narrativa radiofònica. L'article analitza i quantifica els treballs d'una reportera identificada amb el modus operandi del setmanari d'actualitats: la crònica urbana com a «visió inèdita», l'original tractament dels personatges populars en el marc de la temàtica cosmopolita i el reportatge sobtat com a model de metaperiodisme.

  • English

    Irene Polo i Roig (1909-1942) started out as a reporter for the weeklies Mirador and Imatges. It was in the latter, the weekly of Catalònia (an emblematic bookshop in Barcelona), where she worked with the most innovative journalistic forms of the 1930s. Imatges became a journalistic test tube for a generation that opted for dynamic reporting: on-the-street interviews, New Objectivity in photography, cinematographic representation, and syncopated rhythms stemming from radiophonic narration. The present article describes and quantifies the production of Irene Polo i Roig, a reporter immersed in the modus operandi of weekly news production: the urban report as breaking news, the human-interest-story rendition of popular figures within the context of urban events, and on-the-spot reporting as a model of meta-journalism.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus