A partir de treball de camp antropològic basat principalment amb la colla gegantera de Girona, aquest assaig explora les identitats forjades i expressades en la participació en aquesta forma de cultura festiva, així com els vincles entre la cultura festiva i el moviment independentista en curs a Catalunya (denominat “el procés”). En l’anàlisi es fa una distinció entre la identitat com a experiència viscuda (el nivell etnogràfic) i la identitat analitzada antropològicament. Les eines analítiques introduïdes inclouen la multiplicitat i la diversitat de les identitats; el concepte d’interseccionalitat (intersectionality), pres de la teoria crítica de la raça i el feminisme negre, que postula que les identitats múltiples són mútuament constituents; i l’encarnació (embodiment), que apunta a la base existencial de les identitats. El nucli etnogràfic del treball considera cultura festiva i identitat en dos contextos, el local i el nacional.
Drawing on anthropological fieldwork based primarily with the giant puppetry troupe of Girona, this paper explores identities forged by and expressed in participation in this form of Catalan festival culture and links between festival culture and the ongoing independence movement in Catalonia (“the process”). To assist in the analysis, a distinction is made between identity as lived experience (the ethnographic level) and identity as analyzed anthropologically. Analytical tools introduced include the multiciplity and diversity of identities; the concept of intersectionality, borrowed from critical race theory and black feminism, which posits that multiple identities are mutually constituting; and embodiment, which points to the existential base of identities.
The paper’s ethnographic core considers festival culture and identity in two contexts, local and national.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados