Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L’acostament a l’aprenentatge a l’adolescència

  • Autores: M. Lluïsa Etxeberria Azkune
  • Localización: Intercambios=Intercanvis: papers de psicoanàlisi=papeles de psicoanálisis, ISSN-e 2385-7935, Nº. 3, 1999, págs. 35-41
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Es presenta una manera d’observar i de veure la relació adolescent-estudis a partir de les bases emocionals de l’aprenentatge. S’equipara el procés que realitza l’aparell mental al procés de l’aparell digestiu, l’un respecte de l’aprenentatge i l’altre en l’haver de transformar els aliments ingerits. Es posen de relleu algunes constatacions realitzades en l’àmbit educatiu sobre la conflictiva conscient i inconscient de l’adolescent amb la seva tasca d’estudiar i amb els seus estudis. També s’obren interrogants al voltant de si l’adolescent vol o no vol saber, pot o no pot estudiar, té o no té a la seva disposició procediments o tècniques per treballar intel·lectualment i acostar-se al coneixement. Finalment, s’apel·la a la capacitat continent dels educadors i adults per obrir alternatives que facilitin a l’adolescent fer un aprenentge exitós i, en cada cas, afrontar adequadament les esquerdes o fractures per tal d’aconseguir la rendibilitat desitjada en les seves experiències com a «aprenent» i evitar la cronificació dels problemes amb els estudis.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno