Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de SEO and Digital News Media: Visibility of Cultural Information in Spain’s Leading Newspapers

Carlos Lopezosa, Lluís Codina Bonilla, Mario Pérez-Montoro Gutiérrez

  • català

    Aquest article realitza una anàlisi comparativa de visibilitat i altres indicadors SEO de la secció de cultura dels principals cibermitjans espanyols: elmundo.es, elpais.com, lavanguardia.com, abc. es, elconfidencial.com i 20minutos. es. Les anàlisis s’han dut a terme amb la utilització d’un conjunt d’indicadors de posicionament (visibilitat, paraules clau, senyals socials, paraules clau, url, snippets, dominis de referència i millors textos àncora) utilitzant l’eina de auditoria i anàlisi de posicionament en cercadors, SISTRIX. Ens preguntem quin d’aquests mitjans té millor una secció de notícies culturals amb millor visibilitat. L’estudi dut a terme amb els indicadors seleccionats permet, d’aquesta manera, presentar una anàlisi comparativa del periodisme cultural i identificar quins d’aquests mitjans presenten millors posicions a Google, presumiblement, com a resultat d’estratègies de posicionament. Finalitzem amb una discussió dels resultats juntament amb unes recomanacions finals per optimitzar la visibilitat de la informació periodística en els cercadors.

  • English

    This paper undertakes a comparative analysis of the visibility, and of other SEO indicators, of the culture sections of Spain’s leading digital newspapers —specifically, elmundo.es, elpais. com, lavanguardia.com, abc.es, elconfidencial.com and 20minutos.es— based on data collected by the media analytics company, comScore, and the web traffic metric, Alexa Rank. The analysis employs a set of positioning indicators: namely, a visibility index, keywords, social signals, keyword profiles, URLs, SERP-Snippets, reference domains and best anchor texts, as made available by SISTRIX, an SEO analytics audit toolbox. Thus, we were able to determine which of the digital newspapers’ culture sections has the best visibility. Likewise, we were able to identify which of these media are best positioned on Google, presumably as a result of more effective positioning strategies. We conclude with a discussion of our results and, on the basis of these findings, recommend ways in which the visibility of journalistic information can be optimised in search engines.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus