Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Beneficis d'un programa de Mindfulness en estudiants universitaris : un estudi pilot

    1. [1] Universitat Autònoma de Barcelona

      Universitat Autònoma de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Quaderns de Psicología, ISSN 0211-3481, Vol. 21, Nº. 2, 2019
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Beneficios de un programa de Mindfulness en estudiantes universitarios : un estudio piloto
    • Benefits of a Mindfulness program in university students : a pilot study
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Objectiu: Comprovar l'efectivitat d'un breu programa de Mindfulness dirigit a estudiants de primer curs de psicologia per reduir l'ansietat, augmentar la felicitat i la consciència plena. Mètode: Disseny experimental de comparació grup control (n= 9) i experimental (n= 10), amb mesures pretest-posttest. A ambdós grups es va aplicar el State-Trate Anxiety Inven-tory, el Pemberton Happines Index i el Five Facet Mindfulness Questionnaire, i entrevistes semiestructurades al grup experimental. La intervenció va constar de tres sessions grupals de 120 minuts cadascuna. Resultats: Els resultats indiquen magnituds de canvi importants en l'ansietat (d=0. 8), la fe-licitat (d=0. 7) i molt importants en la consciència plena (d=1. 32). La informació qualitativa extreta de les entrevistes al grup experimental corrobora aquests canvis. Conclusió: L'aplicació d'un breu programa de Mindfulness aporta beneficis reduint l'ansietat, augmentant el nivell de felicitat i la capacitat de consciència plena.

    • English

      Objectives: To determine the effects of a brief Mindfulness program aimed at students of the first year of psychology in reducing anxiety, increasing happiness and full awareness. Method: Randomized controlled trial with pre and post intervention measurements of 19 students (10 in the intervention and 9 in the control group). The State-Trate Anxiety In-ventory, the Pemberton Happiness Index and the Five Facet Mindfulness Questionnaire were applied to both groups, and semi-structured interviews in the experimental group. The intervention consisted of three group sessions of 120 minutes each. Results: The results indicate significant magnitudes of change in anxiety (d=0. 8), happi-ness (d=0. 7) and very importants in Mindfulness (d=1. 32). The qualitative information ex-tracted from interviews in the experimental group corroborates these changes. Conclusion: The application of a brief Mindfulness program brings benefits by reducing anxiety, increasing the level of happiness and mindfulness capacity.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno