Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Evolución temática de la producción científica de la revista DEDiCA

Antonio José Moreno Guerrero

  • español

    Doctor en el Departamento de Didáctica, Organización Escolar y Didácticas Especiales, dentro del Programa de Modelos Didácticos, Interculturalidad y Aplicación de las Nuevas Tecnologías en las Instituciones Educativas, por la Universidad Nacional de Educación a Distancia. Licenciado en Psicopedagogía. Diplomado en Educación Especial y en Audición y Lenguaje por la Universidad de Granada.

    Máster en Informática Educativa por la Universidad Nacional de Educación a Distancia.

    Experto Universitario en la Dimensión Político-Administrativa de la Inspección Educativa.

    Integrante del Grupo de Investigación – HUM-672 AREA (Análisis de la Realidad EducativA).

    Profesor Asociado del Departamento de Didáctica y Organización Escolar, con docencia en la Facultad de Educación, Economía y Tecnología de Ceuta, de la Universidad de Granada.

    Autor de diversas publicaciones científicas, ponencias en distintos congresos de ámbito internacional, ponente en cursos de formación del profesorado y de extensión universitaria.

  • English

    The journal DEDiCA is a scientific journal that publishes articles related to education, the humanities and the arts, starting in 2011 until today. The aim of the research is to analyze the entire scientific production of the journal itself. To this end, a bibliometric study has been developed, focusing on structural and thematic development, applying a longitudinal co-word analysis through the use of SciMAT software, bearing in mind the number of citations. Three periods have been established for the analysis: 2011-2013, 2014-2016 and 2017-2019. The sample consisted of 246 research articles. The results show that there is no thematic continuity between the analyzed periods, in addition to a low rate of coincidence in relation to keywords between the analyzed periods. The most cited themes by period are interculturality (between 2011 and 2013), education (between 2014 and 2016), and musical education (between 2017 and 2019), while the driving themes vary between those periods, with popular culture and music in the first period, educational innovation in the second period and musical didactics and musical education in the third period. It is concluded that DEDiCA has tended, in the analyzed global period, to focus on musical education and musical didactics, establishing its focus of interest in these fields of study, although it also considers studies related to education in general and educational innovation.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus