Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Students’ motivation to choose language itineraries in the degree of primary education

Alberto Fernández Costales, Xosé Antón González Riaño

  • español

    El presente artículo analiza la motivación de los futuros maestros para escoger una mención de lengua (Inglés o Asturiano) en el Grado en Educación Primaria. El objetivo es identificar los elementos que influyen en la elección de las menciones de los futuros maestros de lenguas; la investigación examina si los alumnos que se especializan en la enseñanza de la lengua internacional o la lengua regional muestran una motivación intrínseca o extrínseca. Se administró un cuestionario a 89 alumnos del 3er curso de Educación Primaria. Los análisis de la varianza confirman la motivación intrínseca del alumnado que escoge su especialización; no se hallaron diferencias entre los futuros docentes de inglés y asturiano, aunque hay variables que arrojan resultados significativos.

  • English

    This paper explores the motivation of pre-service teachers to choose a language itinerary (English or Asturian) in the Degree of Primary Education. The objective is to identify which elements drive students to select among the so-called menciones (tracks) to become language teachers; the study examines if pre-service teachers specializing in the international or the regional language report intrinsic or extrinsic motivation. A survey was answered by 89 students in their 3rd year of Primary Education. Variance analyses confirm the intrinsic motivation of students; no significant differences were found between future teachers of English/Asturian, although some variables render significant results.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus