Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Entrepreneurial attitudes of humanities students - international perspective (Spain, Poland, Norway)

Joanna Jarmużek, Izabela Cytlak

  • The aim of the publication is to show the importance of academic entrepreneurship classes in the process of effective education of humanistic studies students and the role of entrepreneurship university centers in the process of maximizing and accelerating the career opportunities. In the process of designing the research we decided to examine the entrepreneurship attitudes, knowledge and past experiences of students in Spain, Norway and Poland at the bachelor level of humanistic studies. Entrepreneurship classes are compulsory at this level of studies due to Bologna strategy. 249 students from the three countries BA level filled out the questionnaire. We initially examined the dependence of chosen variables in order to point out the features, which might help students to initiate their own business.El objetivo de la publicación es mostrar la importancia de las clases de emprendimiento académico en el proceso de educación efectiva de los estudiantes de estudios humanísticos y el papel de los centros universitarios de emprendimiento en el proceso de maximizar y acelerar las oportunidades de carrera. En el proceso de diseño de la investigación, decidimos examinar las actitudes empresariales, el conocimiento y las experiencias pasadas de los estudiantes en España, Noruega y Polonia a nivel de licenciatura en estudios humanísticos. Las clases de emprendimiento son obligatorias en este nivel de estudios debido a la estrategia de Bolonia. 249 estudiantes de los tres países de nivel BA completaron el cuestionario. Inicialmente, examinamos la dependencia de las variables elegidas para señalar las características, lo que podría ayudar a los estudiantes a iniciar su propio negocio.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus