Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


De la bauhaus a les noves bauhaus: Evolució dels plans d’estudis d’arquitectura

    1. [1] Universitat Politècnica de Catalunya

      Universitat Politècnica de Catalunya

      Barcelona, España

  • Localización: JIDA 5: textos de arquitectura, docencia e investigación / coord. por Berta Bardí i Milá, Daniel García-Escudero, 2018, ISBN 978-84-9880-723-3, págs. 348-363
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Existeix una línia de temps que va de la Bauhaus a les Noves Bauhaus que podria ser útil per a fer un mapa de la docència d’Arquitectura en els temps moderns. A través dels diferents plans d’estudis intentarem extreure la idea bàsica de cadascuna de les successives Bauhaus, analitzant les seves semblances i diferències. En aquesta aproximació donarem més importància als aspectes visuals i simbòlics dels diferents programes que a la particularitat de les seves assignatures i tallers. Totes aquestes escoles vinculades a la Bauhaus ja han desaparegut o han estat transformades, però han estat fonamentals a l’hora de definir les carreres d’arquitectura i disseny contemporànies. Els programes centrats en els tallers continuen sent l’essència de l’aprenentatge a les nostres escoles, on canvien els continguts al pas de la societat, però no la metodologia.

    • English

      There is a span of time from Bauhaus to the New Bauhaus that it is useful to map the teaching of Architecture in modern times. Through the different curricula we will try to extract the basic idea of each one of the successive Bauhaus, analyzing their similarities and differences. In this approach we will give more importance to the visual and symbolic aspects of the different programs than to the particularity of their subjects and workshops. All these schools linked to Bauhaus have already disappeared or have been transformed, but they have been fundamental in defining contemporary architecture and design careers. The programs which focus on the workshops are still the essence of learning in our schools, where the content is changed in step with society, but not the methodology.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno