Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El repte d’aprendre i ensenyar forces

  • Autores: Àngela Garcia Lladó
  • Localización: Ciències: revista del professorat de ciències de primària i secundària, ISSN-e 1699-6712, Nº. 37, 2019, págs. 19-26
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • L’ensenyament-aprenentatge de les forces és un dels temes eterns de la didàctica de les ciències. Se n’ha fet molta recerca però alhora continua sent un dels que, en general, comporta més problemes a l’alumnat. Les reflexions i contingut que es presenten en aquest article tenen el seu origen en el treball d’una tesi doctoral que s’està elaborant a la Universitat de Barcelona (UB). L’objectiu de la recerca és millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge de les forces de l’alumnat del Grau de Mestre de Primària i de facilitar-los eines perquè puguin ajudar a millorar l’aprenentatge de l’alumnat de primària quan siguin mestres. Es fa una síntesi de les diferents recerques que s’han fet en el camp de la didàctica de les ciències i que poden tenir aplicacions molt pràctiques a l’aula. Es comença amb una revisió de les idees pròpies que les persones tenen sobre forces i moviment. A continuació, es posa sobre la taula quin es considera que és l’objectiu d’aprenentatge escolar pel que respecta a les forces. Amb el punt de partida i l’objectiu d’aprenentatge clars, es contraposen algunes propostes de possibles camins a seguir fent èmfasi dels punts que tenen en comú i, per tancar, es comparteix una de les eines que durant la recerca ens han estat útils per a avaluar en quin punt de l’aprenentatge de la idea científica es troba el nostre alumnat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno