Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aplicació didàctica de la ràdio al context escolar

    1. [1] Universitat d'Alacant-Universidad de Alicante, España
  • Localización: Ítaca: Revista de Filología, ISSN-e 2172-5500, Nº. 8-9, 2017-2018 (Ejemplar dedicado a: Dossier: Música, pedagogia i literatura de base popular, Núm. 8, Any 2017. Dossier: Comunicació, llengua i mediació cultural, Núm. 9, Any 2018), págs. 215-239
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest treball pretén explorar l’ensenyament i aprenentatge del valencià i en valencià des d’un punt de vista pragmàtic mitjançant una eina que permet dotar a l’escola d’activitats que propicien un aprenentatge significatiu: la ràdio. A través d’un projecte de ràdio escolar es donarà resposta a dos aspectes primordials: el disseny d’activitats que asseguren el desenvolupament de les capacitats dels alumnes mitjançant situacions de la vida quotidiana, i el fet de propiciar situacions comunicatives en valencià perquè els infants tinguen una millor competència comunicativa sense bandejar el folklore valencià, que incrementarà el sentiment de pertinença dels estudiants, sobretot dels castellanoparlants.

    • English

      This article is intended to explore the Valencian teaching and learning process from a pragmatic point of view, using the radio, a tool that provides the school with activities which facilitate a meaningful learning. For this purpose, the objective of the school radio project is to answer the following crucial aspects: the need to implement activities towards the development of the students’ skills, by means of everyday situations, and providing communicative situations in Valencian to develop their communicative competence. Nor is it overlooked that Valencian folklore must be facilitated and consequently, the students’ sense of belonging will foster, particularly among the Spanish speakers’ ones.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno