Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


¡Bable nes escueles! Averamientu hestórico-políticu a la vindicación de la enseñanza de la llingua asturiana

    1. [1] Universidad de Oviedo

      Universidad de Oviedo

      Oviedo, España

  • Localización: Lletres asturianes: Boletín Oficial de l'Academia de la Llingua Asturiana, ISSN-e 2174-9612, ISSN 0212-0534, Nº. 119, 2018, págs. 117-151
  • Idioma: asturiano
  • Títulos paralelos:
    • "Bable" in schools! Historical political approach to the Asturian language’s teaching vindication
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      This paper examines the historical development of schooling in Asturian, focusing on the first decade of this process: from 1974, when the emergence of Conceyu Bable gives rise to the modern movement for linguistic recognition and recovery in Asturias, to 1984, the year in which the teaching of Asturian is officially included in the educational system. Using a qualitative research model based on documentary analysis and full-length interviews, this paper approaches a process marked by the first educational initiatives regarding the llingua asturiana: the development of the first drafts of a curriculum for Asturian and, most notably, the launch of the grassroots movement “Bable nes escueles” (“Bable at schools”). This campaign collected more than 30,000 signatures calling for the inclusion of the llingua at schools and gathered, for the same purpose, around 7,000 people in the streets of Xixón in what is considered to be the first great political and cultural protest of the Transition in Asturias. The efforts made by the advocates of linguistic recovery would set the stage for the creation of the Academia de la Llingua Asturiana, or Academy of the Asturian Language. This institution played a major role in schooling, as it undertook the important task of publishing materials and developing teacher training programmes. Moreover, it initiated the negotiations with the competent administrative institutions for the incorporation of the Asturian language in school centres. The paper ends with a study of the agreement reached between the Asturian Department of Education and the Spanish Ministry of Education and Science in 1984, which approved the pilot project that introduced the official teaching of Asturian.

      The analysis of the events which took place during the first decade of the vindication process will certainly enable us to better understand the present situation of a movement which still today demands the full recognition and legal, social and educational dignity of Asturias’ own language.

    • asturianu

      Esti trabayu quier facer un estudiu del procesu hestóricu d’escolarización de la llingua asturiana, centrando l’atención na primer década d’esti percorríu: dende l’añu 1974, fecha del nacimientu del movimientu modernu de vindicación y recuperación llingüística d’Asturies, cola apaición de Conceyu Bable, hasta l’añu 1984, momentu nel que la enseñanza del asturianu s’introduz de mou oficial nel sistema educativu. Al traviés d’un modelu d’investigación cualitativu que mez l’análisis documental coles entrevistes en fondura, l’artículu avérase a un procesu marcáu pol entamu de les primeres aiciones formatives alredor de la llingua asturiana, la ellaboración de los primeros esbozos d’un plan d’estudios curricular pal asturianu y, sobremanera, el llanzamientu de la campaña popular «Bable nes escueles», qu’atropó más de 30.000 firmes en favor de la introducción de la llingua nes aules y axuntó, col mesmu enfotu, al rodiu de 7.000 persones nes cais de Xixón, na primer gran manifestación de calter político-cultural de la Transición n’Asturies. Los esfuercios desendolcaos pol coleutivu de recuperación llingüística afitaríen les bases pa la fundación de l’Academia de la Llingua Asturiana, institución fundamental na xera escolarizadora, que desenvolvió un perimportante llabor d’espublización de materiales y capacitación docente y entamó’l procesu de negociación colos muérganos alministrativos competentes pal inxerimientu del asturianu nos centros escolares. El percorríu fina col análisis del alcuerdu alcanzáu ente la Conseyería d’Educación y el Ministeriu d’Educación y Ciencia qu’en 1984 daba lluz verde al proyeutu pilotu pel que s’afitaba la escolarización oficial del asturianu. L’análisis de los fechos asocedíos demientres esta primer década de demanda va permitinos, de xuru, pescanciar meyor l’actualidá d’un movimientu qu’aínda güei sigue vindicando la plena reconocencia y dignificación xurídica, social y educativa de la llingua propia d’Asturies.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno