Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Plenitud personal e innovación educativa. Reflexiones en torno al deber educativo

  • Autores: Javier Bermejo Fernández-Nieto
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 55, 2018, págs. 297-307
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquesta contribució pretén reflexionar sobre la finalitat última de l’acte educatiu: el ple desenvolupament de les persones. A l’hora de repensar aquesta tasca d’acord amb els nous requeriments que les societats sol·liciten, cal reprendre tant el concepte d’educació com el d’innovació, disposant a l’horitzó de la consideració la indispensable atenció sobre les necessitats i les potencialitats humanes com a eix vertebrador del propi acte educatiu. En aquest sentit, el paper i la funció dels educadors adquireix especial importància, doncs educar suposa desenvolupar en els individus facultats intel·lectuals, morals i afectives amb l’objectiu d’assolir el seu màxim perfeccionament. Per això, l’educació disposa del deure de considerar conscientment i plenament a la persona i, en conseqüència, d’atendre amb certesa l’acte educatiu. Potser en aquesta consideració hi radiqui la vertadera innovació educativa necessària en els nostres dies, a la qual es fixa l’atenció en aquest escrit.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno