Aquest article presenta una investigació que se situa en el marc d’una escola d’educació infantil i primària; concretament, a l’escola El Martinet (Ripollet). La investigació posa la seva mirada en els nens i les nenes de l’escola amb l’objectiu de desvelar, descriure i interpretar quina és la cultura que creix en relació amb la seva forma d’estar a l’escola tenint en compte les opcions pedagògiques que aquesta escola ha pres. La investigació pren forma a través de l’etnografia visual, un treball de camp prolongat en el qual s’han registrat fotografies justament per a descriure i interpretar el que la mateixa investigadora ha vist i percebut. Alhora, buscant un diàleg intersubjectiu, s’han recollit aportacions dels mestres de l’escola per a posar en debat i confrontar el material elaborat per la investigadora. La investigació conclou amb un informe etnogràfic per a compartir les reflexions que es deriven de la interpretació dels resultats de l’anàlisi de dades. Un relat que s’aventura en la interpretació del que ha expressat el mateix fenomen i que, alhora, li dona veu i visibilitat.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados