Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


L’experiència de l’escola en temps de la pedagogia intuïtiva a Espanya

    1. [1] Universitat de Vic

      Universitat de Vic

      Vich, España

  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 55, 2018, págs. 71-96
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En aquest article es presenta una revisió sobre els usos dels objectes educatius, especialment de la utilització dels materials intuïtius en els diferents centres educatius entre 1900 i 1940, període en el que el mètode intuïtiu va tenir una gran implantació a les escoles espanyoles. Per a dur a terme aquesta revisió, s’han analitzat diversos tipus de fonts visuals, concretament fotografies d’escoles, dibuixos realitzats per infants i films propagandístics i s’han tingut en compte els tipus d’objectes que apareixen representats en les diferents fonts estudiades, com estan distribuïts els materials i quin tipus d’ús se’n feia. Així mateix, s’ha buscat en la normativa diversos aspectes, en particular, dictàmens i ordres de compres cursades pel govern espanyol, que mostren fins a quin punt, des de l’administració, es va voler donar la imatge que s’estava dotant als centres de materials considerats innovadors.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno