Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Educació emocional: de la recerca a la pràctica fonamentada

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 13, 2018, págs. 145-171
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Emotional education: from research to grounded practice
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Les emocions són una resposta complexa de l’organisme en què la influència de l’entorn té un paper molt important en la forma d’experimentar-les, regular-les i compartir-les. Des de l’antiguitat i durant molts segles es va parlar de passions, amb una clara connotació negativa. No és fins al segle XIX que s’introdueix el concepte emoció, tal com s’entén actualment, amb la intenció de possibilitar la investigació científica sobre aquest constructe. Entre els primers investigadors sobresurten Darwin i William James. Amb la preponderància del conductisme en el segle XX, les emocions queden arraconades de la investigació. Però cap a finals de segle s’inicia una revolució emocional, que es manifesta en les teories sobre les emocions, la intel·ligència emocional, la neurociència, la psicologia positiva, etc. Tot això són fonaments sòlids per a l’educació emocional, entesa com una innovació encaminada a millorar la qualitat educativa. En aquests moments cal una sensibilització per part del professorat, Administració pública i societat en general en relació amb la seva importància a partir de la qual s’hauria de passar a la formació en competències emocionals de l’alumnat. Hi ha evidències que això pot millorar la convivència, el rendiment i el benestar.Paraules clau: Educació emocional, competències emocionals, intel·ligència emocional, emoció, passió.

    • English

      Emotions are a complex response of the organism in which the influence of the environment plays a very important role in the way of experiencing, regulating and sharing them. Since ancient times and for centuries, there has been talk of passions, with a clearly negative connotation. It was not until the 19th century that the concept of emotion was introduced as it is currently understood, with the intention of enabling scientific research on this construct. Among the first researchers to stand out were Darwin and William James. With the preponderance of behaviorism in the 20th century, emotions were cut off from research. Towards the end of the century, however, an “emotional revolution” emerged that was manifested in theories about emotions, emotional intelligence, neuroscience, positive psychology, etc. All of these are solid foundations for emotional education, understood as an innovation aimed at improving educational quality. It is now necessary to raise the awareness of the importance of emotional education on the part of teaching staff, the public administration and society in general, and on this basis students should be trained in emotional competences. There is evidence that this can improve coexistence, performance and well-being.Keywords: Emotional education, emotional competences, emotional intelligence, emotion, passion.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno