Responent al paper que ha de tenir l’educació en la societat actual, es parla de valors educatius, de la importància que tenen els diferents tipus de coneixement, de la relació dels alumnes i adults amb aquest coneixement i d’una societat amb infants que requereixen un nou perfil de mestre. Per tant, cal repensar l’escola i els perfils professionals dels mestres. Aquest context ha propiciat que els projectes es presentin com una alternativa a l’ensenyament tradicional, convertint-los en eslògans que porten a l’autoengany d’estar immers en el corrent d’innovació. Presentem la nostra manera d’entendre l’aprenentatge, al llarg de deu anys d’escola, fruit de la reflexió en l’acompanyament als alumnes, de l’experimentació sobre la pràctica i de la reflexió i l’aprenentatge compartits durant el procés d’entendre la intersecció de com aprenen els infants i del currículum escolar. Aquesta intersecció ens ha obligat a repensar l’escola des de la pedagogia, la didàctica i l’organització, sense alterar l’ordre dels factors. És l’única manera d’optimitzar una reflexió coherent i conseqüent. Tot i que no fomentem la reproducció del nostre treball, es pretén fomentar la reflexió autònoma del professorat per trobar respostes específiques a la seva pedagogia, creant una singularitat coherent amb el seu projecte educatiu.Paraules clau: Aprenentatge compartit, experiències d’aprenentatge, actitud professional, pensament autònom, experiència vivencial, ritmes d’aprenentatge.
In response to the role that education must play in today’s society, we should consider the educational values and the importance of different types of knowledge, and the relationship of students and adults with this knowledge. This require a new teacher profile and, therefore, a rethinking of the school. This context has led to projects being presented as an alternative to traditional teaching, turning them into slogans leading to a self-deception of being immersed in the stream of innovation. We present our understanding of learning over the course of the 10 years of school as a result of the reflections made in accompanying the students, of the experimentation with teaching practice, and of the reflections and shared learning in the process of understanding the intersection of how children learn and the school curriculum. This intersection has forced us to rethink the school from the standpoint of pedagogy, didactics and organization, without altering the order of the factors. It is the only way to optimize a coherent and consequent reflection. Although we do not encourage the reproduction of our work, we do intend to foster the autonomous reflection of teaching staff to find specific answers to their pedagogy, creating a singularity consistent with their educational project.Keywords: Peer-learning, learning experiences, professional attitude, autonomous thinking, active experience, learning rhythms.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados