Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Projecte Breathe: quin impacte té la qualitat de l’aire de les escoles en el desenvolupament cognitiu?

    1. [1] Institut de Salut Global de Barcelona, Campus Mar, Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona.
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 14, 2018, págs. 205-217
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • The Breathe Project: How does the air quality at schools affect cognitive development?
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Childhood is a vulnerable period for brain development. External factors during this period have a large impact throughout life. High levels of traffic-related air pollution in big cities like Barcelona are a public health concern that mainly affects the most vulnerable individuals, such as children. The Breathe project was aimed to study the effects of air pollution in Barcelona’s schools on children’s cognitive development. A total of 2,897 schoolchildren in 2nd, 3rd and 4th grades (7-10 years old) participated in the study. During 2012, we measured the school air pollution levels on two occasions and we assessed children’s working memory and attention across four visits. This allowed us to detect chronic and acute negative effects of school air pollution on children’s cognitive development, brain maturity and mental health. Contact with green spaces, on the other hand, had a positive effect on brain development.Keywords: Air pollution, green spaces, school, cognitive development, brain, childhood.

    • català

      La infantesa és una etapa de vulnerabilitat per al desenvolupament del cervell. Els factors externs durant aquest període tenen un impacte molt important per a tota la vida. Els alts nivells de contaminació provinent del trànsit a les grans ciutats com Barcelona representen un problema de salut pública que afecta principalment els col·lectius més vulnerables, com els infants. El projecte Breathe va sorgir amb l’objectiu d’estudiar els efectes de la contaminació de l’aire a les escoles de Barcelona en el desenvolupament cognitiu dels nens i nenes. Van participar en l’estudi 2.897 estudiants de segon, tercer i quart de primària (set-deu anys). Durant l’any 2012 es va mesurar la contaminació dues vegades a les escoles i es van avaluar la memòria de treball i l’atenció dels nens i nenes en quatre ocasions. Això ens va fer detectar que la contaminació a les escoles tenia un efecte negatiu crònic i agut en el desenvolupament cognitiu, en la maduració del cervell i en la salut mental dels infants. En canvi, el contacte amb espais verds afavoria el desenvolupament cerebral.Paraules clau: Contaminació atmosfèrica, espais verds, escola, desenvolupament cognitiu, cervell, infància.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno