Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Nous models de relació: El Servei Educatiu de la Fundació Arranz-Bravo i l’escola La Carpa

  • Autores: Artur Muñoz, Josep Enric Font Company
  • Localización: Her&Mus: heritage & museography, ISSN 2171-3731, Nº. 19, 2018, págs. 73-90
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • New models of relationship: The Educational Department of Fundació Arranz Bravo and Escola La Carpa
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      El text presenta una proposta nova de relació entre museus i escoles a través d’un cas concret que farà d’exemple: el projecte Tàndem d’implementació d’un programa d’educació visual i plàstica pel Servei Educatiu de la Fundació Arranz-Bravo al Centre d’Educació Infantil i Primària La Carpa de l’Hospitalet de Llobregat. Les paraules que segueixen estan escrites per les dues persones que han dissenyat, gestionat i estant executant el projecte. El primer autor, aquí com a responsable del Servei Educatiu de la Fundació Arranz-Bravo, docent i artista comissarial es centra a proposar i contextualitzar un nou model de relació entre museus i agents socials, abordant les raons del canvi i apuntant la línia argumental del cas d’estudi. El segon autor, artista i docent, analitza el contingut i el treball d’implementació de noves pedagogies en l’àmbit del dibuix que ha estat realitzant durant els últims sis mesos a l’escola. El text mostra tot l’espectre del treball, des de la detecció de les necessitats del centre fins a les respostes de l’equipament cultural. L’article es focalitza en el vessant pràctic i pedagògic a través de la implementació del dibuix a l’escola com una eina per pensar. La característica metodològica destacable en aquest punt és utilitzar el centre educatiu com un laboratori.

    • English

      The text introduces a new proposal of relationship between museums and schools through an specific case that will work as an example: the Tàndem project developed to implement a program of visual arts and art education in Escola La Carpa, in l’Hospitalet de Llobregat, by the Educational Department of Fundació Arranz-Bravo. The two authors have both designed and are currently executing the project. The first author, here as the responsible for the Educational Department of Fundació Arranz-Bravo, focuses on proposing and contextualizing this new relationship model between museums and society, addressing the reasons for change and pointing out the story line of the case study. The second author, artist and teacher, analyzes the content and the work of implementing new pedagogies in the drawing field; this has been carried out at the school during the last six months. The text shows the entire spectrum of the project, since the detection of the school needs to the responses offered by the cultural equipment. The article focuses on the practical and pedagogical view of its implementation through drawing at the school as a tool for thinking. The methodological characteristic is to use the educational center as a laboratory.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno