Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La veu institucional dels editorials en les revistes podològiques especialitzades

    1. [1] Universitat de València

      Universitat de València

      Valencia, España

  • Localización: Cultura, lenguaje y representación = Culture, language and representation: revista de estudios culturales de la Universitat Jaume I = cultural studies journal of Universitat Jaume I, ISSN 1697-7750, Nº. 20, 2018, págs. 81-94
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • The institutional voice of lead editorials in specialized podiatry journals
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Dins el motlle macrogenèric que són les revistes especialitzades podològiques, els gèneres més acadèmics són els articles d’investigació i els de revisió. Les altres seccions, començant per l’editorial quan n’hi ha, tendeixen a activar la cohesió grupal i reforçar el sentit identitari d’una manera més visible. Els editorials exerceixen el càrrec de portaveu dels editors, sovint del gremi sencer i, com a porta d’entrada a la publicació, opten sovint pel format epistolar o se serveixen de titulars cridaners que s’aproximen a la retòrica periodística, ben ensinistrada en els usos metafòrics, com veurem. En aquest treball observarem en gran mesura la funció de la veu institucional a l’hora de dirigir les inèrcies professionals del col·lectiu en general. Aquesta influència és possible gràcies als editorials de les revistes especialitzades, on s’encarnen diferents tipus de discurs. Així podrem observar diferents perspectives d’editorials amb funcions i finalitats molt variades, que al capdavall intenten marcar el full de ruta general de la professió.

    • English

      In general terms, among the materials published in podiatry journals, articles reporting research and literature reviews represent the most academic genres.

      Other sections, especially lead editorials, when they are published, tend to appeal more to group cohesion and reinforce a sense of identity in a more visible way. Editorials act as the voice of a journal’s publishers, and often of the whole professional group. As the opening text of a journal issue, editorials are often presented as letters from the editor, or they use the sort of attention-grabbing headlines that are often present in journalistic rhetoric, often highly effective in the use or metaphor, as this paper will show. This article focuses on the function of the institutional voice as it acts to guide the professional direction of the field of podiatry in general. This influence is possible thanks to the editorials in the specialized journals, where different types of discourse coexist. We will observe different approaches taken by editorials with a wide range of functions and purposes, but which, overall, work to set the course of the profession as a whole.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno