La Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic (LCSP), que va entrar en vigor el 9 de març d’enguany, ha comportat un canvi de model en la mesura que impulsa l’ús instrumental de la contractació pública per a la consecució de diversos objectius d’interès públic com la sostenibilitat, la innovació, la responsabilitat social i el foment de la contractació a petites i mitjanes empreses i amb entitats del Tercer Sector Social. Al mateix temps es persegueix un model més eficient, de manera que es busca una millor relació qualitat-preu en la selecció dels contractistes i en les prestacions, s’introdueix el principi d’integritat en la contractació pública com un dels seus pilars bàsics i s’advoca per la simplificació. Tot aquest conjunt de novetats afecten els ens locals i, en alguns casos, de forma molt significativa:
nous criteris d’adjudicació, límits a la contractació menor, etc. Igualment la LCSP conté normes específiques adreçades als ens locals, com les limitacions a la participació d’electes en les meses de contractació o la prohibició que en formi part el personal eventual, i les funcions que s’atribueixen als interventors i als secretaris d’ajuntament.
Spain’s Law 9/2017, of 8 November, on public sector procurement (LCSP), which came into force on 9 March this year, has entailed a change in model with regard to the use of public procurement as a tool for achieving a range of public policy objectives, such as sustainability, innovation, social responsibility and procurement from SMEs and third (voluntary) sector undertakings. It also aims to ensure that this model is more efficient, seeking better value for money in the selection of contractors and in the products and services procured, introducing the principle of integrity as one of the cornerstones of public procurement and advocating its simplification. The entirety of this raft of innovations has an impact upon local councils, sometimes a very important one: new award criteria, limits on small contracts, and more.
Additionally, the LCSP contains specific provisions aimed at local councils, such as restrictions on the participation of elected officials in technical procurement boards (mesas de contratación) and a ban on temporary staff forming part thereof, and the duties assigned to local councils’ internal auditors and secretaries.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados