Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Adolfo D. Roitman. Del Tabernáculo al templo. Sobre el espacio sagrado en el judaísmo antiguo. Estella: Verbo Divino, 2016. 326 p.; 24 cm. ISBN: 978-84-9073-243-4.

  • Autores: Adelina Millet Albà
  • Localización: TAMID: Revista Catalana Anual d´Estudis Hebraics, ISSN 1138-5561, ISSN-e 2013-4029, Nº. 13, 2018, págs. 191-195
  • Idioma: español
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • En aquesta obra, l’autor fa un exhaustiu recorregut per totes les formes que ha adoptat l’espai sagrat per als antic israelites, a partir del testimoniatge de fonts diverses. L’obra es divideix en una Introducció i set capítols, on als capítols 1 a 5 es presenten aquestes diverses formes i llocs de l’espai sagrat de l’Antic Israel. El capítol 6 està dedicat a les crítiques que hauria rebut el segon Temple de Jerusalem, en el seu propi context; i el capítol 7 és una recapitulació de les dades més importants que l’autor ofereix, i conclusions. S’hi afegeixen dos Apèndixs, el primer sobre l’ideal que representa el desert a la ideologia israelita i jueva, i fins i tot israelí moderna. El segon sobre dos episodis que tenen com a protagonistes Abraham i David, respectivament, i que l’autor unifica en un mateix motiu ideològic i religiós.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno