Reconocer la “filo-sophia” como tal, más acá de la Posmodernidad, significa, a partir de los estudios sorprendentes de Heribert Boeder (1928-2013) verla como un saber edificado, epocalmente, sobre una “sophia”, esto es, sobre un saber inicial acerca del destino del hombre. Para el pensamiento filo-sófico del llamado “Idealismo Alemán”, esa “sophia” no es ni la de las Musas, como en la Primera Época, ni la “sapientia Christiana” como en la Época Media, sino el “saber Civil” acerca del deber y de la libertad.
Recognize the “philo-sophia” as such, this side of Postmodernism, means, starting from the surprising studies of Heribert Boeder (1928-2013), see it as a thought epochally built on a Wisdom (sophia), that is, on a initial Knowledge about the Destiny of Man. For the philo-sophical thought of the so-called “German Idealism”, that Wisdom is neither that of the Muses, as in the First epoch, neither the “Christian sapientia”, as in the Middle epoch, but the “Civil Consciousness” about Duty and Freedom.
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