El texto comienza con una breve reflexión sobre Inseguridad Vial, y la influencia que tienen los cumplimientos-incumplimientos de normativas viales.
A continuación se analizan las situaciones de riesgo, debidas a comportamientos inadecuados, y se realizan recomendaciones para situaciones concretas, como curvas, intersecciones, rotondas, travesías, situaciones climatológicas adversas, y túneles.
El artículo finaliza con el apartado de conclusiones, la relación entre muertos y velocidad, y una referencia a la intervención de la U.E.
An experiment carried out on four sections of motorway A71 allowed an evaluation of different "close-proximity" methods for road-tyre noise measurement, and a comparison with the statistical "pass-by" method.
The results on closed surfaces (semi-dense asphalt BBSG 0/14, very thin asphalt BBTM 0/10, and continuous cement concrete) can be transposed from one method to the other. However, discrepancies appear on the porous surface, which lead to differences up to four decibels.
The discrepancies in noise level as well as spectra shapes have a physical explanation, nevertheless, additional tests will be required to finalise a unique close proximity method taking into consideration the future ISO and CEN standards.
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