Se destaca el interés de los profesionales de los centros de información juvenil por seleccionar y difundir adecuadamente los contenidos informativos que afectan a la vida cotidiana de los jóvenes, por superar los obstáculos de accesibilidad y de comprensión de la información con los que se encuentran, y la importancia de la interacción en redes sociales. Dado el valor que adquiere la sociabilidad virtual en la que se desenvuelven los jóvenes y sus interacciones, se debe impulsar su función intermediaria adoptando el rol de conectores, en la medida de lo posible. Para ello habría que detectar aquellas señas que sugieren un comportamiento informacional colaborativo e impulsar estas acciones. Se analizan los conceptos de: difusión hiperdiádica, de Christakis y Fowler; mediación como Information DJ, de Matt Lieberman;
y rastro de la información, de Pirolli.
The interest among those who work in Youth Information Centres in several key areas is highlighted: the selection and proper dissemination of the information content that affects the daily life of young people; overcoming the obstacles of accessibility and understanding of the information with which they are faced; and the importance of interactin with them in the context of social networking platforms. Because of the value associated with the virtual sociability within which young people and their interactions develop, we must boost its intermediary role by adopting the role of “connectors” as far as possible. To do this, we should detect those signs that suggest a “collaborative information behaviour” and encourage these actions. Among the concepts and ideas discussed in this brief analysis are “hyperdyadic dissemination” of Christakis and Fowler, mediation as “Information DJ” of Matt Lieberman, and the “information scent” of Pirolli.
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