Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Bilingual Physical Education in English. Opinion and Qualiication of PE Teachers of Primary Education

Guillermo Felipe López Sánchez, J. Gris Roca, S. Sánchez Mompeán, R. Zauder, L. Smith

  • español

    El objetivo de esta investigación fue conocer las opiniones de los maestros de Educación Física (EF) acerca de la EF bilingüe y saber si se sentían cualificados para impartir EF en inglés. Participaron 30 individuos con la titulación de Maestro de Educación Primaria (especialidad EF). Se utilizó el 'Cuestionario sobre la formación bilingüe del profesorado de Educación Física'. Se llevó a cabo un análisis estadístico mediante SPSS-22: estadísticos descriptivos, test de Shapiro-Wilk, prueba U de Mann-Whitney, y prueba de Kruskal-Wallis. La mayoría de los maestros de la muestra presentaban opiniones positivas hacia la EF bilingüe, aunque no tenían mucha experiencia enseñando de forma bilingüe y no estaban suficientemente preparados para impartir enseñanza bilingüe. Sería recomendable diseñar y llevar a cabo programas educativos para mejorar la cualificación de los maestros de educación física para impartir enseñanza bilingüe, verificando la efectividad de estos programas.

  • English

    The purpose of this research was to survey the opinions of Primary Education PE Teachers about bilingual PE and to find out if they felt confident to teach PE in English. The study sample consisted of 30 individuals, all with a Teaching Diploma in Primary Education (specialty PE). The instrument used was the 'Questionnaire on Bilingual Qualification of Physical Education Teachers'. Statistical analyses were performed through SPSS-22: descriptive statistics, Shapiro-Wilk test, Mann-Whitney U test, and Kruskal–Wallis H test. Most PE teachers surveyed had positive opinions about bilingual PE, but did not have much experience in bilingual teaching and were not sufficiently prepared to deliver classes in English. It would be recommendable to design and carry out educational programs in order to improve the qualification of PE teachers to teach bilingually, checking the effectiveness of these programs.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus