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Newspaper advertising as a source for the history of Kazan industry in the second half of the XIX century

  • Autores: Sergey Galanin
  • Localización: Revista San Gregorio, ISSN-e 1390-7247, ISSN 1390-7247, Nº. Extra 23, 2018 (Ejemplar dedicado a: Revista San Gregorio. SPECIAL EDITION-JULIO 2018), págs. 40-47
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • La publicidad en periódicos como fuente de la historia de la industria de Kazán en la segunda mitad del siglo XIX
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      La investigación se basa en la combinación de métodos cuantitativos que permiten considerar la publicidad de periódicos como un tipo específico de fuente histórica masiva y un enfoque cualitativo para la observación de materiales publicitarios individuales. Hubo características formales señaladas por el enfoque cuantitativo que permite unir materiales publicitarios separados en grupos para descubrir la regularidad. La segunda mitad del siglo XIX es el momento de dominación de la producción en pequeña escala en la región del Volga. Lo artesanal que coexistía exitosamente con la industria en desarrollo aún jugaba un papel importante. Los puestos de artesanía, ampliamente orientados a la producción de bienes de consumo, tuvieron la oportunidad de responder de manera flexible a cualquier cambio en las condiciones del mercado.

      La publicidad en periódicos fue uno de esos métodos de reacción y reflejaba las peculiaridades del comportamiento de la empresa en el mercado. Según la publicidad en el periódico, uno puede juzgar no solo sobre el comercio, sino también sobre el desarrollo de una serie de industrias. Los enfoques para la comercialización de pequeñas empresas industriales se pueden utilizar en la práctica moderna del emprendimiento industrial. La publicidad en el periódico es en muchos sentidos una fuente única que caracteriza las prácticas comerciales rusas.

    • English

      According to the advertising data, the production may be judged by goods at the market. It’s difficult to make sharp separation between industrial and commercial establishments.The research is based on combination of quantitative methods allowing considering newspaper advertising as a specific kind of mass historic source and qualitative approach to observation of individual advertising materials. There were formal features pointed out of quantitative approach allowing to joint separate advertising materials in groups for discovering regularity. The method of comparing newspaper advertising with data from other types of historical sources was widely used, first of all information about the statistics of that period, journalism and the source of anthropogenesis and fiction book. The percentage of manufacturers among advertisers is small - about a fifth of the total.The second half of the XIX century is the time of domination of small-scale production in the Volga region. A craft successfully coexisting with the developing factory industry was still playing an important role. Craft stalls, widely oriented to the production of consumer goods, had the opportunity to respond to any changes in market conditions flexibly. Newspaper advertising was one of such methods of the reaction and reflected the peculiarities of the enterprise's behavior on the market. The vast majority of newspaper advertising manufacturers are announcement of craft enterprises. Small-scale producers used to carry out retail sales themselves. According to newspaper advertising, one can judge not only about trade, but also about the development of a number of industries.Approaches to the marketing of small industrial enterprises can be used in the modern practice of industrial entrepreneurship. Newspaper advertising is in many ways a unique source that characterizes Russian business practices


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