Con la recuperación de la Generalitat uno de los aspectos que se volvieron a gestionar desde el ámbito catalán fue el de la promoción turística. Durante el franquismo la promoción turística se había focalizado en unos pocos temas y territorios. Cuando se transfirieron las competencias a la Generalitat la situación cambió. Se apostó por una promoción que incluía nuevos atractivos, temáticas y localizaciones. Es en este contexto que, en 1981, la Dirección General de Turismo empezó a publicar la serie de folletos Comarques de Catalunya. Los nuevos gestores del ámbito turístico trabajaron a partir de cero para crear una herramienta promocional basada en las comarcas. Esta situación generó que muchos ámbitos catalanes dispusieran, por primera vez, de un instrumento para su promoción turística. El presente escrito analiza los motivos y procesos que llevaron a la creación de esta herramienta de promoción turística.
Amb la recuperació de la Generalitat un dels aspectes que es tornaren a gestionar des de l’àmbit català fou el de la promoció turística. Durant el franquisme la promoció turística s’havia focalitzat en uns pocs temes i territoris. Quan es transferiren les competències a la Generalitat la situació canvià. S’apostà per una promoció que incloïa nous atractius, temàtiques i localitzacions. És en aquest context que, l’any 1981, la Direcció General de Turisme començà a publicar la sèrie de fulletons Comarques de Catalunya. Els nous gestors de l’àmbit turístic treballaren des de zero per crear una eina promocional basada en les comarques. Aquesta situació va fer que molts àmbits catalans disposessin, per primer cop, d’un instrument per a la seva promoció turística. El present escrit analitza els motius i el processos que portaren a la creació d’aquesta eina de promoció turística
With the recovery of the Generalitat one of the aspects that the Catalan government administered again was tourism promotion. During the Franco regime tourism promotion had focused on a few themes and territories. When the jurisdiction was transferred to the Generalitat the situation changed. A promotion was created including new attractions, themes and locations. It is in this context that in 1981 the Directorate General of Tourism began to publish the brochures Comarques de Catalunya. New tourism managers worked from scratch to create a promotional tool based on the Catalan regions.
This situation creates, for the first time, an instrument for the tourism promotion of some areas. This text analyzes the reasons and processes that led to the creation of this tourism promotion tool.
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