Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Modelling the Components of Metacognitive Awareness

Heli Kallio, Kalle Virta, Manne Kallio

  • español

    La conciencia metacognitiva consiste en dos componentes, a saber: la regulación de la cognición y el conocimiento de la cognición. En estudios previos la autoevaluación se alinea como un subcomponente de la regulación de la cognición. Sin embargo, en este estudio señalamos que la autoevaluación no regula realmente el proceso actual o futuro, sino que es una herramienta utilizada para reflejar tanto el conocimiento como la regulación. Esta alineación se modela para valorar hasta qué punto la autoevaluación puede ser predicha por los otros componentes de la conciencia metacognitiva. El modelo es probado empíricamente entre los estudiantes de formación profesional (N = 578) utilizando el Metacognitive Awareness Inventory MAI (Inventario de Habilidades Metacognitivas). Los resultados de SEM concluyen que las condiciones y metas señaladas por el alumno predicen la selección de contenidos y estrategias para la autoevaluación del propio aprendizaje. En otras palabras, midiendo la planificación o el conocimiento condicional podríamos predecir otros componentes del conocimiento o la regulación y, especialmente, la autoevaluación.

  • English

    Metacognitive awareness consists of two components, i.e. regulation of cognition and knowledge of cognition. In earlier studies self-evaluation is aligned as a sub-component of regulation of cognition. However, in this study we point out that self-evaluation does not actually regulate the ongoing or forthcoming process but it is a tool used to reflect both knowledge and regulation. This alignment is modelled to assess to what extend self-evaluation can be predicted by the other components of the metacognitive awareness. The model is tested empirically among vocational education students (N= 578) using the Metacognitive Awareness Inventory (MAI). The results of SEM concludes that the conditions and goals appointed by the learner predict the selection of contents and strategies towards self-evaluation of one’s own learning. In other words, by measuring planning or conditional knowledge we could predict other components of knowledge or regulation and, especially, self-evaluation. The findings of this study extensively confirm that planning and knowledge of conditions predict success through the learning process. The results encourage teachers to support students in improving their metacognitive awareness, i.e. expect them to set goals for their own learning.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus