Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Chatbot-erabilera ahozko konpetentzia lantzeko unibertsitateko Zientzia-ikasleen artean: MLearning-etako aplikazio praktikoa

Leyre Echeazarra Escudero

  • English

    The use of Information and Communication Technologies (ICT) has increased significantly since the last decade of the 20th century to the present. This revolution in ICT is having a great impact on all aspects of our lives, including teaching and learning, helping to bring university teaching methodologies closer to the Bologna plan, which promotes a change in pedagogy towards a curriculum based on competencies and that commits to pedagogical practices that are better adapted to the digital-minded students of the new generation. Mobile Learning is a relatively new teaching and learning modality, which allows students and teachers to create new learning environments through the use of mobile devices with internet access. There is a wide variety of mobile devices such as laptops or tablets, but smartphones, because of their versatility and ubiquitous use among the youngest, seem to be the devices use par excellence in education. This paper presents a study in which the usefulness of a chatbot, specifically designed for this purpose, was evaluated through a known mobile application (Telegram) to teach complex theoretical aspects related to the structure and function of the human body in the 1st year of Nursing Degree. Likewise, it was sought to facilitate and promote oral communication as a fundamental professional competence, as well as to favor the creation of learning communities. The data extracted from the use of the chatbot, the anonymous satisfaction questionnaires, and the qualifications obtained suggest that the designed chatbot is a didactic tool that facilitates meaningful learning, the development of transversal competences, and the collaboration among students out of the classroom. We hope this experience serves to encourage the educational community to use chatbots and similar technologies in their classrooms.

  • euskara

    Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologien (IKT) erabilera asko handitu da XX. mendeko azken hamarkadatik gaur arte. IKT-en iraultza honek inpaktu handia izan du gure bizitzaren alderdi guztietan, baita ikaskuntza-irakaskuntza prozesuan ere. Aldaketa honek unibertsitateko irakaskuntza-metodologiak Bolognako planari hurbiltzen lagundu du. Plan honek konpetentzia-eskuratzean oinarritutako aldaketa pedagogikoa bultzatzen du, zein belaunaldi berrietako ikasleetara hobeto moldatzen den. Mobile Learning (mLearning) ikaskuntza-irakaskuntza modalitate nahiko berria da, zeinek urrutiko ikasketarako espazioak sortzeko aukera eskaintzen dien bai ikasleei bai irakasleei ere.

    Gaur egun, Interneterako sarbidea duten gailu mugikor asko daude, hala nola, ordenagailu eramangarria. Hauen artean, smartphone-ak, bere aldakortasunagatik eta gazteen arteko erabilera zabalagatik, irakaskuntzan gailu teknologiko nagusia dela onartzen da. Komunikazio honetan zientzia-irakasgai batentzako espezifikoki diseinatutako chatbot baten erabilera azaltzen da, eta irakaskuntzaren esperientziari buruzko analisia aurkezten da. Aipaturiko chatbot-a Telegram aplikazioaren bidez egin zen, eta giza gorputzaren egitura eta funtzioarekin erlazionatutako kontzeptu teoriko konplexuak irakasteko erabili zen Erizaintzako Graduko irakasgai batean. Aldi berean, ahozko komunikazioa bultzatu dugu, baita ikasketa-komunitate sorrera. Chatbot-aren erabileraren datuek, ikasleek egindako asetze-galdeketa anonimoetatik lortutako datuek, eta ariketetan eta azterketetan lortutako kalifikazioek iradokitzen dute diseinatutako chatbot-a erreminta didaktiko erabilgarria izan daitekeela. Badirudi chatbot honek ikasketa adierazgarria, zeharkako konpetentzien garapena eta ikasgelatik kanpo ikasleen arteko kolaborazioa lortzen laguntzen duela. Espero dut ikas-irakaskuntza esperientzia honek chatbots-ak eta antzeko teknologiak heziketa-komunitatea erabiltzera animatzeko balio dezala.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus