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Galicia perante o reto da automatización do traballo

    1. [1] BBVA Research
  • Localización: Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, ISSN-e 2255-5951, ISSN 1132-2799, Vol. 27, Nº. 3, 2018, 28 págs.
  • Idioma: gallego
  • Títulos paralelos:
    • Galicia ante reto de la automatización del trabajo
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      A partir de las probabilidades de automatización de cada ocupación calculadas por Frey y Osborne (2017), se utilizan los microdatos de la muestra anual de la EPA entre 2011 y 2016 para determinar qué características personales y laborales condicionan el riesgo de que un trabajador en Galicia sea sustituido por una máquina. Los resultados de las estimaciones muestran que la probabilidad de automatización disminuye con el grado de responsabilidad, el nivel educativo, la disposición a participar en acciones formativas y la adopción de nuevas formas de trabajo, como el teletrabajo, y es comparativamente reducida para los ocupados en educación, sanidad, servicios sociales, TIC, energía y actividades artísticas o científico-técnicas. Las restantes características del trabajador y de la empresa juegan un papel secundario para explicar el riesgo de digitalización. Con el objetivo de atenuar las repercusiones negativas del progreso tecnológico sobre el empleo y lograr un crecimiento inclusivo, es imprescindible que los agentes económicos, tanto públicos como privados, gobiernen el cambio. Para lograrlo, es necesario actuar en dos ámbitos, estrechamente relacionados: la educación y el mercado de trabajo.

    • galego

      A partir das probabilidades de automatización de cada ocupación calculadas porFrey e Osborne (2017), utilízanse os microdatos da mostra anual da EPA entre 2011 e2016 para determinar as características persoais e laborais que condicionan o risco deque un traballador en Galicia sexa substituído por una máquina. Os resultados dasestimacións amosan que a probabilidade de automatización diminúe co grao deresponsabilidade, o nivel educativo, a disposición a participar en accións formativas e aadopción de novas formas de traballo, como o teletraballo, e é comparativamente reducidapara os ocupados en educación, sanidade, servizos sociais, TIC, enerxía e actividadesartísticas ou científico-técnicas. As restantes características do traballador e da empresaxogan un papel secundario para explicar o risco de dixitalización. Co obxectivo de atenuaras repercusións negativas do progreso tecnolóxico sobre o emprego e acadar uncrecemento inclusivo, é imprescindible que os axentes económicos, tanto públicos comoprivados, gobernen o cambio. Para acadalo, é preciso actuar en dous ámbitosestreitamente relacionados: a educación e o mercado de traballo.


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